Frakt og retur
Nettbutikken benytter seg av fraktavtale hos Bring. Leveringstiden avhenger av hvilke alternativ du velger i kassen, men som regel er dette innenfor 3-7 dager. Forsinkelser underveis som er utenfor vår kontroll kan oppstå. Dette blir du som regel informert om fra fraktselskapet enten via deres app eller på sms/mail.
Vi sender dessverre ikke pakker til Svalbard/Jan Mayen.
Når du bestiller varer hos oss velger du også hvordan du ønsker pakken levert. Det er fri frakt for alle bestillinger over 999kr og fast fraktpris på 119kr. Fri frakt gjelder ikke på fraktalternativ Bring - pakke til hentested. Når ordren er behandlet hos oss vil pakken tildeles et sporingsnummer som står oppført i mailen du får når pakken er sendt fra oss. Bruk denne linken/koden til å spore pakken din. Merk at sporingen på fraktalternativ pakke i postkassen ikke vil oppdatere seg før den når et sorteringsanlegg (som oftes Lørenskog postterminal). Alle våre pakker sendes fra Narvik. Bestiller du før kl 12:00 sendes pakken samme dag som du bestilte.
Personlig hjemlevering -Narvik
Bor du i Narvik by, Ankenes, Håkvik eller Beisfjord leverer vi gladelig hjem til deg! Om du ønsker ordren levert et annet sted eller lagt i postkassen kan du skrive dette i konnetarfeltet i handlekurven. Vi kontakter deg på SMS når din ordre er klar for levering. Vi har da også mulighet til å pakke inn ordren din som gave og legge til et kort om du ønsker det! Ordren din leveres som regel samme dage eller dagen etter. Bestiller du etter kl 12 på fredag eller i helgen skal vi gjøre vårt ytterste for å levere pakken i helgen også! Om dette ikke lar seg gjøre for du selvsagt beskjed om dette på SMS eller mail.
Hent i butikk
Bor du i nærheten av vår butikk på Ankenes kan du også velge å hente ordren din i butikk. Du vil få en SMS når din ordre er klar for å hentes. Våre åpningstider og adresse finner du her https://www.detlilleekstra-narvik.no/pages/om-oss
Levering av forhåndsbestilte
Du kan lese mer om levering av bestillingsvarer ved å KLIKKE HER
Vi vil alltid holde deg oppdatert om det skulle skje forsinkelser eller feil underveis! Anbefaler alle kunder å laste ned bring sin app for sporing. Da vil du får varsel og kunne følge pakken din enkelt på sin vei til deg.
Minner om at det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse. Dobbelsjekk at alt er rett før du trykker bestill. Spesielt postnummer og gatenummer må stemme da fraktleverandørene er svært strenge på at dette må være korrekt. Vi fraskriver oss alt ansvar om adresse er feil og vil da vente på en eventuell retur fra fraktleverandør før pakken sendes på nytt. Kunden står selv for kostnader ved ny utsendelse.
Uavhentede pakker
Er pakken levert til hentested og kunden ikke henter ut pakken innen hentefrist vil fraktleverandør sende pakken i retur til oss. Har du som kunde ikke tatt kontakt med oss i forkant vil dette behandles som retur og kostnader for retur + gebyr fra fraktleverandør for uavhentet pakke trekkes fra tilbakebetalt ordresum.
RETUR OG REKLAMASJON
Du har 14 dager angrerett som kunde hos oss. Det vil si at du har 14 dager på å bestemme deg for om du ønsker å beholde eller returnere produktene, men jo før du gir oss beskjed jo bedre =)
Ønsker du å returnere gjøres dette enkelt på "Mine sider" via denne linken https://www.detlilleekstra-narvik.no/login (her kan du logge inn via vipps, med engangskode og med epost+ passord)
på "Mine Sider" finner du ordrehistorikk i panelet til venstre - velg så ordren du ønsker å returnere og følg trinnene. Du vil få tilsendt en returetikett du kan skrive ut og en QR-kode du kan skanne hos posten om du ikke har mulighet til å skrive ut selv.
Alle returkostnader dekkes av kunden. Benytter du deg av retur via "mine sider!" vil det koste deg 99kr å returnere en pakke, men du står fritt i å velge andre metoder for sending så lenge pakken er sporbar og du gir oss beskjed. Merk at du er selv ansvarlig for pakken inntil den er mottatt hos oss. Send oss derfor en mail med opplysninger og sporingsnummer dersom du velger å bestille frakt selv. Mail sendes til retur@detlilleekstra-narvik.no
Når vi har behandlet din retur (innen 14 dager) vil du få en e-post fra oss. Avhengig av hvilken betaling du brukte ved bestilling vil vi tilbakebetale innen rimelig tid. Ved alle returer vil fraktkostnaden trekkes fra tilbakebetalt ordresum med mindre du har booket frakt selv.
Klarna:
Det er lurt å merke bestillingen som returnert hos klarna når du sender varen tilbake til oss. Dette gjøres via appen til klarna eller ved å logge inn på www.klarna.no Da kan du unngå purregebyr. Der kan du i tillegg få oversikt over dine utestående beløp samt betalingsinformasjon. Kunden er selv ansvarlig for eventuelle purregebyr.
- Ved ubetalt faktura vil varen(e) bli slettet fra din faktura + legges til et returgebyr
- Om du har betalt din faktura, eller betalt med kort, vil Klarna ta kontakt for tilbakebetaling (dette tar vanligvis 7-14 virkedager etter returen er behandlet).
Ved alle returer vil returgebyret trekkes fra tilbakebetalt ordresum.
VILKÅR
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, merker eller pels fra husdyr.
Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt/merker/pels vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.
Kosmetikk skal ikke ha brutt forsegling med mindre det er snakk om en reklamasjon
Reklamasjon
Reklamasjoner har samme vilkår som en retur, men her ønsker vi at du sender oss en mail å skriver utdypende om hvorfor du ønsker å reklamere og legger ved bildet av feilen. Vi vurderer hvert tilfelle og tar dette videre med leverandør før vi tar en avgjørelse i saken. I mange tilfeller (spesielt kosmetikk) ønsker leverandøren at vi sender produktet tilbake til leverandør sammen med et skjema med årsak og hendelsesforløp og derfor er all informasjon fra deg viktig! Reklamasjon gjelder derfor kun når det er feil eller mangler eller du får en type reaksjon på produktet du har kjøpt.